Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Rembieszycach

Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Rembieszycach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.sprembieszyce.superszkolna.pl

Data publikacji strony internetowej: 02.07.2021

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 02.07.2021

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Deklarację sporządzono dnia: 08.03.2024

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 08.03.2024

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Treści lub funkcje niedostępne:

  • Niektóre zdjęcia i grafiki występujące na stronie nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Niektóre materiały wideo nie posiadają napisów dla osób niesłyszących oraz audiodeskrypcji.
  • Część załączników udostępnionych na stronie nie posiada prawidłowego opisu kontekstowego lub nie posiada go wcale.
  • Niektóre grafiki posiadające treść tekstową nie posiadają swojego odpowiednika w formie pliku pdf.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Olga Muszyńska adres e-mail:sprem1@wp.pl


Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków:

Do budynku prowadzą trzy wejścia. Wejście główne, od stołówki szkolnej oraz od sali gimnastycznej. Wejście główne i wejście od strony stołówki szkolnej nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście od strony stołówki szkolnej jest dostępne tylko dla obsługi szkoły.

Dostosowanie korytarzy:

Osoby poruszające się z pomocą wózka inwalidzkiego mogą wejść tylko od strony sali gimnastycznej. Korytarz po wejściu do budynku oraz ciągi komunikacyjne są dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie schodów:

W budynku występują schody. Przy schodach zamontowane są poręcze. Schody posiadają oznaczenia kontrastowe.

Dostosowanie wind:

W budynku nie ma wind.

Dostępność pochylni:

Do wejścia od sali gimnastycznej prowadzi również pochylnia dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego.

Dostępność platform:

W budynku nie ma platform.

Dostępność informacji głosowych:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów:

Przy szkole dostępny jest parking bez wyznaczonych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Do budynku szkoły i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

Dostępność tłumacza języka migowego:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.